For citation:
Tarasova L. E. Psychological Safety of the Educational Environment as a Condition of Development of Adaptable Readiness of Senior Pupils. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2012, vol. 1, iss. 2, pp. 18-22. DOI: 10.18500/2304-9790-2012-1-2-18-22
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 800)
Language:
Russian
Heading:
Article type:
Article
UDC:
159.9
Psychological Safety of the Educational Environment as a Condition of Development of Adaptable Readiness of Senior Pupils
Autors:
Tarasova Lyudmila E., Saratov State University
Abstract:
In article questions of psychological safety of the educational environment as factor of development of adaptable readiness of the person of the senior pupil are discussed. A line of the problems connected from adaptable readiness of the senior pupil and possible ways of their decision is designated.
Key words:
Reference:
- См.: Баева И. А. Психологическая безопасность в образовании. СПб., 2002. 271 с.
- Волкова Е. Н.К актуальности психологического ракурса изучения проблемы насилия над детьми // Психология образования : культурно-исторические и социально-правовые аспекты : материалы Третьей национальной науч.-практ. конференции. М., 2006. С. 49.
- См.: Григорьева М. В. Психология взаимодействий школьника и образовательной среды. Саратов, 2009. 318 с.
- См.: Баева И. А. Общепсихологические категории в пространстве образовательной среды. М., 2008. 362 с.
- См.: Безруких М. М. Здоровье детей и школа. Проблемы и перспективы // Перемены. 2000. № 1. с. 38–43.
- См.: Дубровина И. В. Практическая психология образования : учеб. пособие. 4-е изд. СПб., 2006. 526 с.
Published:
20.06.2012