For citation:
Shchetinina E. B. Modern Criteria for Classification of Professional Education for People with Disabilities. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2014, vol. 3, iss. 2, pp. 164-168. DOI: 10.18500/2304-9790-2014-3-2-164-168
Modern Criteria for Classification of Professional Education for People with Disabilities
The article highlights basic conditions, which have been created in our country to ensure that people with disabilities can obtain higher education. The article formulates founding principles of assistance for students with disabilities in the course of their adaptation to higher education. The article describes the experience of creating accessible educational environment of an institution of higher education. The article presents the classification criteria for professional education for people with disabilities. The applied aspect of the problem under study can be implemented in educational practice for teaching students with disabilities.
- Проблема доступности профессионального образования для лиц с ограниченными возможностями здоровья в городе Москве. М., 2012. 212 с.
- Назарова Н. М. Специальная педагогика. М. 2000. 517 с.
- Концепция ресурсного центра для профессионального обучения лиц с ОВЗ. М., 2007, 215 с.
- Щетинина Е. Б., Коновалова М. Д. Опыт организации психолого-педагогического сопровождения студентов с ограниченными возможностями здоровья // Изв. Сарат. унта. Нов. сер. Сер. Акмеология образования. Психология развития. 2013. Т. 2, вып. 3. С. 323–325.
- Баранаускене И. Р. Модели профессиональной реабилитации лиц с ограниченными возможностями : теоретический аспект // Интеллектуальные технологии и средства реабилитации людей с ограниченными возможностями (ИТСР2010) : Тр. Первой междунар. конф. «Интеллектуальные технологии и средства реабилитации людей с ограниченными возможностями». М., 2010. С. 23–30.
- Щетинина Е. Б., Селиванова Ю. В., Соловьева О. В. Особенности организации системы специального образования в Германии // Научное обозрение : гуманитарные исследования. 2013. № 5. С. 19–27.