For citation:
Afonkina Y. A. To the Problem of Monitoring the Quality of the Development of Basic Educational Program of Preschool Education. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2011, vol. 4, iss. 1, pp. 48-52. DOI: 10.18500/2304-9790-2011-4-1-48-52
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 283)
Language:
Russian
Article type:
Article
UDC:
373
To the Problem of Monitoring the Quality of the Development of Basic Educational Program of Preschool Education
Autors:
Abstract:
The article presents a model for monitoring the quality of mastering basic educational program of preschool education. This model is developed based on the federal government requirements for the structure of the core educational program of preschool education.
Key words:
Reference:
- Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации № 655 от 23 ноября 2009 г. «Об утверждении и введении в действие федеральных государственных требований к структуре основной общеобразовательной программы дошкольного образования» // Дошкольное воспитание. 2010. С. 3–4.
- Скоролупова О.Н., Федина Н.Н. О комплексно-тематическом принципе построения образовательного процесса в дошкольном образовании // Дошкольное воспитание. 2010. № 5. С. 40–46.
- Кузьмин С.В. Программный подход в управлении качеством дошкольного образования. М., 2010.
- О федеральных государственных требованиях к структуре основной общеобразовательной программы дошкольного образования // Дошкольное воспитание. 2010. № 5. С. 36–39.
Published:
01.02.2011