For citation:
Vagapova A. R. Studying of Interrelation of the Success of Leading Activity and Strategy of Social Adaptation Graduates of Schools. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2012, vol. 1, iss. 2, pp. 22-24. DOI: 10.18500/2304-9790-2012-1-2-22-24
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 166)
Language:
Russian
Heading:
Article type:
Article
UDC:
316
Studying of Interrelation of the Success of Leading Activity and Strategy of Social Adaptation Graduates of Schools
Autors:
Vagapova Alfiya R., Saratov State University
Abstract:
The article is considered the interrelation of the success of leading activity and strategy of social adaptation. The author describes the leading activity based on the concept of personal and professional self-determination. It is shown that the school educational space influences on development of the social skills providing social adaptation.
Reference:
- Гинзбург М. Р. Личностное самоопределение как психологическая проблема // Вопр. психологии. 1988. № 2. С. 25.
- См.: Хижняк Л. В. Становление смыслового отношения к будущей профессиональной деятельности как задача профессионального самоопределения старшеклассников // Вестн. Адыгейского гос. ун-та. 2009. № 4. С. 123.
- См.: Налчаджян А. А. Социально–психическая адаптация личности (формы, механизмы и стратегии). Ереван, 1988. С. 9.
- См.: Тренькаева Н. А. Социальная адаптация в юношеском возрасте : возможности и перспективы изучения // Сибирский психол. журн. 2006. № 23. С. 64.
- См.: Вагапова А. Р. Профессиональное самоопределение старшеклассников и представления о жизненном успехе // Человек и общество: культурная интеграция : сб. науч. ст. Саратов, 2008. С. 287.
- Там же. С. 288.
- См.: Тренькаева Н. А. Указ. соч.
Published:
20.06.2012