Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Ryaguzova E. V. Reflection Position «We» as Result of Interaction «I» and «Other». Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 2, pp. 8-13. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-2-8-13

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 73)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
159.942:7.01

Reflection Position «We» as Result of Interaction «I» and «Other»

Autors: 
Ryaguzova Elena V., Saratov State University
Abstract: 

The paper presents the results of the analysis and empirical investigations of reflection position «We» in the families and friendships connections. The paper alleges that «We» is constructs in the field of transition persons, values and meanings spaces, it has emotions, cognitions and regular components and it is identifies myself as results comprehension of the Other.

Reference: 
  1. Слободчиков В.И. Христианская психология в системе психологического знания // Психология. Журн. Высшей школы экономики. 2007. Т. 4, № 2. С. 90-97.  
  2. Рягузова Е.В. Семейные лики идентичности // Проблемы психологической науки в ХХI веке: материалы юбилейной междунар. науч.-практич. конф. Саратов, 2006. С. 132-134.  
  3. Шутценбергер А. Синдром предков. М., 2005.  
  4. Аникина В.Г. «Другой» как рефлексивная позиция в самопознании человека // Личность и бытие: субъектный подход: Материалы науч. конф., посвященной 75-летию со дня рождения А.В. Брушлинского. М., 2008. С. 234.  
  5. Кон И.С. Дружба. Этико-психологический этюд. М., 1989.
Published: 
10.04.2009
Short text (in English):
(downloads: 72)