For citation:
Khutorian T. V. Essence of Family-Pedagogical Cooperation at Modern School. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2012, vol. 1, iss. 1, pp. 50-53. DOI: 10.18500/2304-9790-2012-1-1-50-53
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 143)
Language:
Russian
Article type:
Article
UDC:
159.922
Essence of Family-Pedagogical Cooperation at Modern School
Autors:
Khutorian Tatyana V., Saratov State University
Abstract:
In article results of the analysis of various treatments of concept «cooperation» with positions of pedagogical and psychological sciences are presented. The essence of family-pedagogical cooperation at modern school reveals.
Reference:
- См.: Амонашвили Ш. А. Педагогика сотрудничества : гуманизация педагогического процесса // Перспективы : вопросы образования. 1990. № 4. С. 147–157.
- См.: Котова И. Б., Шиянов Е. Н. Развитие личности в обучении. М., 1999. 288 с.
- См.: Лихачев Д. С. Учитель и отечественная школа // ЛихачевД. С. Избранное : мысли о жизни, истории, культуре / сост. Д. С. Бакун. М., 2006. С. 298–301.
- См.: Коджаспирова, Г. М. Педагогический словарь : для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений. М., 2000. С. 118.
- См.:Селевко Г. К. Социально-воспитательные технологии : учебное пособие для студентов. М., 2002. 196 с.
- См.: Семенов В. Д. Взаимодействие школы и социальной среды. М., 1986. 112 с.
- См.:Корчак Я. Как любить ребенка. Екатеринбург, 2009. 384 с.
- См.: Шакуров Р. Х. Психологические основы педагогического сотрудничества : пособие для слушателей ИПК. СПб., 1994. 43 с.
- Крылова Н. Б. Культурология образования. М., 2000. С. 224.
Published:
20.03.2012