Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Belkin A. I. Culture and Psychosocial Types of Authors Graffiti. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 2, pp. 29-36. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-2-29-36

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 104)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
316.6

Culture and Psychosocial Types of Authors Graffiti

Autors: 
Belkin Anton I., Samara State Social and Pedagogical University
Abstract: 

In article psychosocial characteristics of the big cultural systems are considered: humorous, official and information. On the basis of the psychological analysis the basic psychological characteristics of corresponding types of cultures are des cribed. Article also contains the description of results of research of socially-psychological features of authors graffiti with various cultural-historical markers of their graphic activity. Results of research has allowed to define specificity of valuable sphere, interpersonal relations and features of behaviour in the conflict of authors graffiti various cultures: humorous, official, information.

Reference: 
  1. Тойнби А.Д. Постижение истории. М., 1994.  
  2. Бахтин М.М. Рабле и Гоголь // Вопросы литературы и эстетики. М., 1975. С. 484-495.  
  3. Бахтин М.М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура Средневековья и Ренессанса. 2-е изд. М., 1990. С. 23.  
  4. Бахтин М.М. Творчество Франсуа Рабле...  
  5. Бахтин М.М. Формы времени и хронотопа в романе // Вопросы литературы и эстетики. М., 1975. С. 384-385.  
  6. Бахтин М.М. Творчество Франсуа Рабле… С. 78.  
  7. Там же. С. 263.  
  8. Там же. С. 409.  
  9. Там же. С. 415-417.  
  10. Шкуратов В.А. От Манхэттена до «Норд-Оста». Психология масс-медиа, политика после 11 сентября 2001 года. Самара, 2002; Белкин А.И. Постмодернистская психология. Самара, 2005.  
  11. Андреева Г.М. Социальная психология. М., 1999. С. 363-364.  
  12. Инглхарт Р. Постмодерн: меняющиеся ценности и изменяющиеся общества // Полис. 1997. № 4. С. 23.  
  13. Шкуратов В.А. Историческая психология. Ростов н/Д, 1994. С. 186.  
  14. Бовоне Л. Глобальная коммуникация и культурные ниши // Средства массовой коммуникации и социальные проблемы. Казань, 2000. С. 137.
Published: 
10.04.2009
Short text (in English):
(downloads: 109)