For citation:
Malyshev I. V. Characteristics of Valuem-Semantic Sphere Depending on a Professional Orientation of the Person of the Student. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2010, vol. 3, iss. 4, pp. 52-56. DOI: 10.18500/2304-9790-2010-3-4-52-56
Characteristics of Valuem-Semantic Sphere Depending on a Professional Orientation of the Person of the Student
In article the vital values determining development of the person of young people are opened. The author submits results of empirical research of features of valuable sphere of the person at the future experts in system of trades “person — artistic image” and “person — sign”, in particular students focused on creativity and students of philological faculty.
1. |
Ушаков Д.В. Социальный интеллект как вид интеллекта // Социальный интеллект: теория, измерение, исследования / под ред. Д.В. Ушакова, Д.В. Люсина. М., 2004. С. 11-29. EDN: ETNYKT |
2. |
Юркевич B.C. Проблема эмоционального интеллекта // Вестник практич. психологии образования. 2005. № 3 (4). Июль-сентябрь. С. 4-10. |
3. |
Практический интеллект / под общ. ред. Р. Стернберга. СПб., 2002. |
4. |
Там же. С. 118. |
5. |
Люсин Д.В. Современные представления об эмоциональном интеллекте // Социальный интеллект: теория, измерение, исследования / под ред. Д.В. Ушакова, Д.В. Люсина. М., 2004. С. 29-39. EDN: UVGYGB |
6. |
Цит. по: Практический интеллект / под ред. Р. Стернберга. С. 88. |
7. |
Гоулмен Д., Бояцис Р., Макки Э. Эмоциональное лидерство: искусство управления людьми на основе эмоционального интеллекта. М., 2007. |