Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Gubanova E. V. Advanced Training for Teachers in the Ligh of Changes in State Policy in the Area of Education. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2013, vol. 2, iss. 2, pp. 193-198. DOI: 10.18500/2304-9790-2013-2-2-193-198

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 29)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
37.013

Advanced Training for Teachers in the Ligh of Changes in State Policy in the Area of Education

Autors: 
Gubanova Elena V., Moscow Institute of Open Education
Abstract: 

The article discusses the role of advanced training in the context of changes in state policy in the educational area. In this study you can find basic approaches to the development of a model for advanced training for teachers. We show the prospects for applying personalized approach which contemplates the realization of individual plan of professional development for teacher’s personality. An individual plan of professional development for teacher’s personality gives an opportunity to build an individual educational way (trajectory) (to plan the timing and forms of advanced trainings, periods, etc.). We also show a modernization model of advanced trainings for teachers. The author comes to the conclusion that personalized approach to the developing a model of advanced training for educators will ensure the development of their personal and professional skills (professional readiness, pedagogical competence, professional identity, willingness to teach, teaching communication, professional self-development, ambition for advanced training).

Reference: 

1. Государственная программа Российской Федерации «Развитие образования» на 2013–2020 годы. Утверждена распоряжением Правительства РФ от 22 ноября 2012 г. № 2148-р. URL: http://base.garant.ru/70265348/ (дата обращения : 27.12.2012).

2. Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года. Утверждена распоряжением Правительства Российской Федерации от 17 ноября 2008 г. № 1662-р. URL: http://base.garant.ru/194365/ (дата обращения : 27.12.2012).

3. План действий по модернизации общего образования на 2011–2015 годы. Утвержден распоряжением Правительства Российской Федерации от 7 сентября 2010 г. № 1507-р «О реализации национальной образовательной инициативы «Наша новая школа». URL: http:// www.garant.ru/product/ipo/prime/doc/66413006/ (дата обращения : 27.12.2012).

4. Федеральная целевая программа развития образования на 2011-2015 годы. Утверждена Постановлением Правительства Российской Федерации от 7 февраля 2011 г. № 61. URL: http://fcpro.ru/ (дата обращения : 5.11.2012).

5. Стратегия инновационного развития Российской Федерации на период до 2020 года. Утверждена распоряжением Правительства РФ от 8 декабря 2011 г. № 2227-р. URL: http://www.garant.ru/products/prime/doc/70006124/ (дата обращения : 05.11.2012).

6. Модернизация системы повышения квалификации // Управление образовательным учреждением в вопросах и ответах. 2011. № 4. URL: http://www.menobr. ru/ materiaes/16/38434/?redct=Y (дата обращения : 11.11.2012).

7. Губанова Е. В. Внутришкольная модель повышения квалификации педагогических работников // Школа управления образовательным учреждением. 2012. № 4 (14). С. 24–30.

8. Фрумина Е. Л. Непрерывное образование для педагогов : модели и особенности // Непрерывное образование в политическом и экономическом контекстах / отв. ред. Г. А. Ключарев. М., 2008. С. 274–292.

9. Влияние повышения квалификации на качество образования / сост. Ф. П. Черноусова. М., 2012. 232 с.

10.Захарова Е. А. Требования к профессиональному развитию педагогов в условиях последипломного образования // Молодой ученый. 2011. Т. 2, № 3. С. 115–117.

Published: 
10.09.2013
Short text (in English):
(downloads: 25)