Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


трансформация

Methodological guidelines for transforming the teacher-training module of the non-pedagogical educational programs at Saratov State University

The state educational policy includes such a key issue as training students of non-pedagogical majors in teaching. This fact determines the relevance of the study. On the one hand, such policy is due to the necessity to solve the problem of teacher shortage, and, on the other hand, it is determined by the current need of classical universities to change the goals, content, and structure of teacher-training modules.

Методологические ориентиры трансформации Педагогического модуля для непедагогических направлений подготовки Саратовского государственного университета

Актуальность обусловлена обращением государственной образовательной политики к подготовке к педагогической деятельности студентов непедагогических специальностей. Это объясняется необходимостью, с одной стороны, решить проблемы дефицита учительских кадров, с другой, реальной потребностью классических университетов в трансформации целей, содержания и структуры педагогического модуля в современных условиях.

Correlation of social frustration and basic beliefs, the personality traits, subjective control of servicemen of the National Guard of Russia

The study of the transformation of foreign students’ personal and social identity under conditions of adaptation to university education is relevant due to the expansion of educational migration policy in Russia. It is determined by the necessity to accompany the process of foreign students’ adaptation to a new socio-cultural environment. Purpose: to study the transformation of the identity characteristics of foreign students.

Трансформация характеристик личностной и социальной идентичности иностранных студентов в условиях адаптации к обучению в вузе

Актуальность: Изучение трансформации личностной и социальной идентичности иностранных студентов в условиях адаптации к обучению в вузе, актуально в виду расширения образовательной миграционной политики в России, обусловлено необходимостью сопровождения процесса адаптации иностранных студентов в новой социокультурной среде. Цель: исследование трансформации характеристик идентичности иностранных студентов. Гипотеза: существует трансформация характеристик идентичности иностранных студентов включенных в поликультурную среду вуза.