Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


система

Methodological approaches to the study of the genesis of the technology / labor education system of schoolchildren in the 20th century

The relevance of the research of methodological approaches to the study of the genesis of the technology / labor education system of schoolchildren in the twentieth century is due to the need to improve the scientifi c apparatus of historical and pedagogical research, the complexity of which lies in its dualism (a combination of elements of scientifi c research in the fi elds of pedagogy and history). Currently, one of the most popular areas of education is technology education.

Методологические подходы к исследованию генезиса системы технологического/трудового образования школьников в ХХ в.

Актуальность изучения методологических подходов к исследованию генезиса системы технологического/трудового образования школьников в ХХ в. обусловлена новыми требованиями к выпускнику общеобразовательного учреждения, который должен обладать такими качествами личности, как трудолюбие, уважение к человеку труда и способность адаптироваться в постоянно изменяющейся технологической картине мира. В то же время цели, задачи, содержание технологического/трудового обучения изменялись в зависимости от социально-экономической и политической ситуации в обществе.

Методологические подходы к исследованию генезиса системы технологического/трудового образования школьников в ХХ в.

Актуальность изучения методологических подходов к исследованию генезиса системы технологического/трудового образования школьников в ХХ в. обусловлена новыми требованиями к выпускнику общеобразовательного учреждения, который должен обладать такими качествами личности, как трудолюбие, уважение к человеку труда и способность адаптироваться в постоянно изменяющейся технологической картине мира. Следует отметить, что цели, задачи, содержание технологического/трудового обучения изменялись в зависимости от социально-экономической и политической ситуации в обществе.

The Role of the Adaptive Abilities of Students in the Process of Interaction with the Educational Environment

In article necessity of research and development of adaptive abilities of school leavers. Expands the content of the concept of «adaptive capacity». Give differentiated definition of adaptive capacity, human potential and adaptation abilities of the individual. Expands the role of adaptive abilities of students in their interaction with the educational environment. Adaptive capacity are characterized as quality, contributing to the effective functioning of a dynamic system of the individual interactions with the environment.