Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Abbasova A. A. Role of Social Pedagogue when Working with Unfavourable Family. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 2, pp. 81-85. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-2-81-85

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
364–3/7:316.811–058.5

Role of Social Pedagogue when Working with Unfavourable Family

Autors: 
Abbasova A. A., Russian State Social University
Abstract: 

In the article was considered a role, function and problems of the social pedagogue at rendering assistance to unfavorable families. Models of such help and its components are resulted.

Reference: 
  1. Файнберг С.Г. Предупреждение неврозов у детей. М., 1979.  
  2. Шелег Л.А. Неблагополучная семья как объект социально-педагогической деятельности // Тез. Второй всероссийской науч. конф. «Психологические проблемы современной российской семьи» (25-27 октября 2005 г.). Ч. 3 / Под общ. ред. д-ра психол. наук В.К. Шабельникова и канд. психол. наук А.Г. Лидерса: В 3 ч. М., 2005.  
  3. Целуйко В.М. Вы и ваши дети. Психология семьи. Ростов н/Д, 2004.  
  4. Акулова Е.Ф. Семьеведение: Учеб. пособие. Тольятти, 2007.  
  5. Степанов В.Г. Психология трудных школьников: Учеб. пособие для учителей и родителей. М., 1997.  
  6. Макаренко А.С. О воспитании / Сост. В.С. Хелемендики. М., 1990.  
  7. Овчарова Р.В. Справочная книга социального педагога. М., 2002.  
  8. Василькова Ю.В. Методика и опыт работы социального педагога: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М., 2001.  
  9. Беличева С.А. Социально-педагогическое обследование и поддержка детей группы риска // Вестн. психосоциальной и коррекционно-реабилитационной работы. 2005. № 2.
Published: 
10.04.2009
Short text (in English):
(downloads: 106)