For citation:
Abbasova A. A. Role of Social Pedagogue when Working with Unfavourable Family. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 2, pp. 81-85. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-2-81-85
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Language:
Russian
Article type:
Article
UDC:
364–3/7:316.811–058.5
Role of Social Pedagogue when Working with Unfavourable Family
Autors:
Abbasova A. A., Russian State Social University
Abstract:
In the article was considered a role, function and problems of the social pedagogue at rendering assistance to unfavorable families. Models of such help and its components are resulted.
Key words:
Reference:
- Файнберг С.Г. Предупреждение неврозов у детей. М., 1979.
- Шелег Л.А. Неблагополучная семья как объект социально-педагогической деятельности // Тез. Второй всероссийской науч. конф. «Психологические проблемы современной российской семьи» (25-27 октября 2005 г.). Ч. 3 / Под общ. ред. д-ра психол. наук В.К. Шабельникова и канд. психол. наук А.Г. Лидерса: В 3 ч. М., 2005.
- Целуйко В.М. Вы и ваши дети. Психология семьи. Ростов н/Д, 2004.
- Акулова Е.Ф. Семьеведение: Учеб. пособие. Тольятти, 2007.
- Степанов В.Г. Психология трудных школьников: Учеб. пособие для учителей и родителей. М., 1997.
- Макаренко А.С. О воспитании / Сост. В.С. Хелемендики. М., 1990.
- Овчарова Р.В. Справочная книга социального педагога. М., 2002.
- Василькова Ю.В. Методика и опыт работы социального педагога: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М., 2001.
- Беличева С.А. Социально-педагогическое обследование и поддержка детей группы риска // Вестн. психосоциальной и коррекционно-реабилитационной работы. 2005. № 2.
Published:
10.04.2009
Short text (in English):
(downloads: 106)