For citation:
Gurina R. V., Khaibullov R. A. Rank Analysis in Education. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 1, pp. 56-62. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-1-56-62
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 71)
Language:
Russian
Article type:
Article
UDC:
373.6: 370.1
Rank Analysis in Education
Autors:
Gurina R. V., Ulyanovsk State University
Khaibullov R. A., Ulyanovsk State University
Abstract:
The given article deals with the possibilities of using the rank analysis for determination of the quality of the educational institution for improving pedagogical systems and system processes; for estimating the reliability and suitability of tests of knowledge control. The curves of rank distributions of pedagogical systems and processes correspond to the classical - distribution. ank analysis is the methodology of pedagogical systems optimization.
Reference:
- Кудрин Б.И. Введение в технетику. 2-е изд., перераб., доп. Томск, 1993; Гурина Р.В. Подготовка учащихся физико-математических классов к профессиональной деятельности в области физики. Дис. ... д-ра пед. наук. М., 2008; Гурина Р.В. Ранговый анализ образовательных систем (ценологический подход): методические рекомендации для работников образования // Ценологические исследования. М., 2006. Вып. 32.
- Кудрин Б.И. Указ. соч.
- Гурина Р.В. Подготовка учащихся...; Гурина Р.В. Ранговый анализ...
- Кудрин Б.И. Указ. соч.
- Кох Р. Закон Парето или принцип 80/20 // Общая и прикладная ценология. 2007. №4. С. 76-79.
- Кудрин Б.И. Указ. соч. Гурина Р.В. Подготовка учащихся...
Published:
10.02.2009
Short text (in English):
(downloads: 52)