Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Gurina R. V., Khaibullov R. A. Rank Analysis in Education. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 1, pp. 56-62. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-1-56-62

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 71)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
373.6: 370.1

Rank Analysis in Education

Autors: 
Gurina R. V., Ulyanovsk State University
Khaibullov R. A., Ulyanovsk State University
Abstract: 

The given article deals with the possibilities of using the rank analysis for determination of the quality of the educational institution for improving pedagogical systems and system processes; for estimating the reliability and suitability of tests of knowledge control. The curves of rank distributions of pedagogical systems and processes correspond to the classical - distribution. ank analysis is the methodology of pedagogical systems optimization.

Reference: 
  1. Кудрин Б.И. Введение в технетику. 2-е изд., перераб., доп. Томск, 1993; Гурина Р.В. Подготовка учащихся физико-математических классов к профессиональной деятельности в области физики. Дис. ... д-ра пед. наук. М., 2008; Гурина Р.В. Ранговый анализ образовательных систем (ценологический подход): методические рекомендации для работников образования // Ценологические исследования. М., 2006. Вып. 32.
  2. Кудрин Б.И. Указ. соч.
  3. Гурина Р.В. Подготовка учащихся...; Гурина Р.В. Ранговый анализ...
  4. Кудрин Б.И. Указ. соч.
  5. Кох Р. Закон Парето или принцип 80/20 // Общая и прикладная ценология. 2007. №4. С. 76-79.
  6. Кудрин Б.И. Указ. соч. Гурина Р.В. Подготовка учащихся...
Published: 
10.02.2009
Short text (in English):
(downloads: 52)