Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Golikov N. A., Masnikov А. Y. Pedagogics of Summer Recreation: Children’s Life Quality Optimization. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2010, vol. 3, iss. 1, pp. 84-89. DOI: 10.18500/2304-9790-2010-3-1-84-89

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 64)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
371.217.3

Pedagogics of Summer Recreation: Children’s Life Quality Optimization

Abstract: 

In the article the notion «foster children quality of life» as a pedagogical phenomenon is revealed. The ways of children development in the conditions of countryside educational-health-improving institution, its difference from schools are based. The pedagogical approaches of foster-children’s quality of life optimization are considered, also teacher training system for the effective interaction with children is regarded.

Reference: 

1. 

Иванов, В.П. Человеческая деятельность -познание -искусство./В.П.Иванов. -Киев: Наукова думка, 1977. -С.48;.

2. 

Фромм Э. Человек для самого себя//Психоанализ и тика. -М.: АСТ-ЛТД, 1998. -С.167.  ▼ Контекст

3. 

Федоряк, Л.М. Качество жизни и познавательная активность: Монография./Л.М.Федоряк. СПб.: ГНУ «ИОВ РАО», 2004.

4. 

Голиков Н.А. Педагогика оздоровления в условиях полифункционального образовательного учреждения. - Тюмень: Изд-во ТюмГУ, 2006. - 232 с.  EDN: QVMJKB

5. 

Rogers C.R. Carl Rogers on Personal Power. N.Y., 1994. -С.126.  ▼ Контекст

6. 

Баёва И.А. Психологическая безопасность в образовании. -СПб.: Союз, 2002. -С. 55.  EDN: RXYNVL

Received: 
07.11.2009
Accepted: 
03.01.2010
Published: 
14.03.2010
Short text (in English):
(downloads: 53)