Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Chernyaeva T. N. Forming of Professional Experience by Students by Reform of Higher Education. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 3, pp. 87-94. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-3-4-87-94

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 18)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
378.147

Forming of Professional Experience by Students by Reform of Higher Education

Autors: 
Chernyaeva Tatyana N., Saratov State University
Abstract: 

Psychological, psychological and pedagogical aspects are opened in the conolition of the occurrence of the higher education of Russia in Bolognese process. New issues in the study of the category – «experience of the future specialist» are denoting and requiring in additional comprehension. In this theme, the questions which are connected with possibility and necessity of his formation during the study at the university are submitted for discussion.

Reference: 
  1. Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления / Пер. с англ. Н.М. Никольского. М., 1997. С. 76.
  2. Reconstructing teacher education: teacher development / Ed. by J. Elliot. L., 1993.
  3. См.: Педагогика: Большая современная энциклопедия / Сост. Е.С. Рапацевич. Минск, 2005. С. 731.
  4. См.: История образования и педагогической мысли за рубежом и в России: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Под ред. З.И. Васильевой. М., 2001. С. 293.
  5. Ушинский К.Д. О пользе педагогической литературы // Ушинский К.Д. Избр. пед. соч.: В 2 т. М., 1974. Т. 1. С. 162.
  6. Там же. С. 42.
  7. Дьюи Дж. Указ. соч. С. 22.
  8. Карпов А.В. Психология рефлексивных механизмов деятельности. М., 2004. С. 37.
  9. Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования. СПб., 2002. С.125.
  10. Казанская В.Г. «Психологические барьеры» прошлого опыта // Экспериментальное исследование продуктивных (творческих) процессов мышления. М., 1973.
  11. См.: Роджерс К.Р. Взгляд на психотерапию. Становление человека. М., 1998.
  12. См.: Френе С. Избранные педагогические сочинения / Пер. с фр. М., 1990.
  13. См.: Эриксон Э. Детство и общество / Пер. с англ. СПб., 1996.
  14. Саврасова А.Н. Формирование опыта профессиональной деятельности будущих учителей в процессе педагогической практики: Дис. ... канд. пед. наук. СПб., 2006. С. 30.
  15. Саврасова А.Н. Указ. соч. С. 47.
  16. Бударин Е.А. Формирование профессионального опыта специалиста связи у курсантов военно-учебных заведений: Дис. … канд. пед. наук. Калининград, 2006. С. 25.
  17. Роджерс К.Р. Указ. соч. С. 223.
  18. Ушинский К.Д. Указ. соч. С. 162.
  19. Бударин Е.А. Указ. соч. С. 35.
  20. Саврасова А.Н. Указ. соч. С. 43.
Published: 
30.10.2009
Short text (in English):
(downloads: 12)