Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Popova S. I. Emotional Wellbeing of the Pupil as Problem of School Education. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2012, vol. 1, iss. 3, pp. 71-75. DOI: 10.18500/2304-9790-2012-1-3-71-75

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 139)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
378.147

Emotional Wellbeing of the Pupil as Problem of School Education

Autors: 
Popova Svetlana I., Moscow State Pedagogical University
Abstract: 

In article the problem of support of emotional wellbeing of the school student through the appeal to process of regulation of an actual condition of the pupil is considered. The author comes to a conclusion about possibility and need of forming of process of pedagogical regulation for borders of a field of emotional wellbeing of the school student.

Reference: 
  1. См.: Подольский  А.  И., Карабанова  О.  А., Идобаева  О.  А. и др.  Психоэмоциональное благополучие современных подростков : опыт международного исследования // Вест. Моск. ун-та. Сер. 14 : Психология. 2011. No 2. С. 9–20.
  2. Приводится по: Friedman  P.  Discussion on the Vienna Psychoanalytic Society : On suicide. With particular references to suicide among young students. N. Y.,  1967. P. 25–26.
  3. Анохин П. К. Узловые вопросы теории функциональной системы. М., 1980. 200 с.
  4. См.: Мамардашвили М. К., Пятигорский А. М. Символ и сознание. Метафизические рассуждения о сознании, символике и языке. М., 1997. 224 с.
  5. См.: Левин К. Теория поля в социальных науках / пер. с англ. Е. Сурпиной. СПб., 2000. 368 с.См.: Выготский Л. С. Педагогическая психология / под ред. В. В. Давыдова. М., 2005. 480 с.
  6. См.: Филиппов М. М. Психофизиология функциональных состояний : учеб. пособие. Киев, 2006. 240 с.
  7. См.: Выготский Л. С. Педагогическая психология / под ред. В. В. Давыдова. М., 2005. 480 с.
  8. См.: Рубинштейн  С.  Л.  Основы общей психологии. СПб., 2000. 712 с.
  9. См.: Выготский Л. С. Собр. соч.: в 6 т. М., 1984. Т. 4. 428 с.
Published: 
10.09.2012