Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Akulova E. F. Didactic Game as the Transitional Form of Studying Senior Pre-School when Preparing to School Training. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 2, pp. 75-81. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-2-75-81

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 36)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
373

Didactic Game as the Transitional Form of Studying Senior Pre-School when Preparing to School Training

Autors: 
Akulova E. F., Togliatti State University
Abstract: 

Pre-school age determines further development of personality. There search and elaboration of such forms of children under school age training which promote the origin of new social situation in child’s development. Brings to the game as leading activity of pre-school age. In didactic game there can be interinfluence, interenrichment, collaboration’ transfer in the difficult sphere of mental activity. Cognitive interest being shown by children in the game is the beginning of educational activity forming

Reference: 
  1. Ермакова Е.С. Формирование гибкости мышления детей дошкольного возраста // Вопр. психологии. 1988. № 1.  
  2. Кравцова Е.Е. Игра в дошкольном возрасте // Вопр. психологии. 1991. № 2.  
  3. Григорович Л.К. К вопросу о готовности детей к обучению в школе // Дошкольное воспитание. 1995. № 4.  
  4. Усова А.П. Роль игры в воспитании детей. М., 1981.  
  5. Бондаренко А.К. Теория дидактических игр и практика их использования в детском саду. М., 1994.  
  6. Дабынова Б.К. Особенности отношения детей к учебным задачам // Вопр. психологии. 1986. № 2.  
  7. Денисенкова Н.С. Формирование познавательной направленности у детей 6-летнего возраста на занятиях в детском саду: Автореф. дис. ... канд. психол. наук. М., 1991.  
  8. Рубцов В.В. Организация и развитие совместных действий у детей в процессе обучения. М., 1987.  
  9. Аснин В.Н. Различия в решении сходных интеллектуальных задач у младших и старших дошкольников. М., 1991. С. 25.  
  10. Бондаренко А.К. Теория дидактических игр и практика их использования в детском саду. М., 1994.  
  11. Рудовская И. Взаимосвязь умственного развития и формирования сотрудничества // Дошкольное воспитание. 1982. № 9. С. 67.  
  12. Усова А.П. Указ. соч.
Published: 
10.04.2009
Short text (in English):
(downloads: 18)