Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


тьюторство

Axiological characteristics of the teacher with a tutor’s viewpoint

The relevance of the research is due to the trends developing in the Russian education that are connected with updating the approaches and principles of the pedagogical activity based on tutorship ideas. The formation of a new pedagogical profession of a tutor in mass educational practice has objectifi ed the problems associated with a unifi ed understanding of the key categories of tutoring by the pedagogical community. These categories determine the essence and peculiarities of professional tutoring.

Ценностно-смысловые характеристики тьюторской позиции педагога

Актуальность исследования обусловлена развивающимися в системе российского образования тенденциями обновления подходов и принципов педагогической деятельности на основе тьюторских идей. Становление новой педагогической профессии «тьютор» в массовой образовательной практике объективировало проблемы, связанные с единообразным пониманием педагогическим сообществом ключевых категорий тьюторства, определяющих сущность и особенности профессиональной тьюторской деятельности.

Theory and Practice of Tutoring in Russia

The authors present results of the study based on the analysis of tutoring emergence in Russia, its modernization process and implementation of individualization process and pedagogical support processes as a basis for tutoring activities. We analyze the content basis of the ?tutor? phenomenon in national and foreign science.