Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


психологическое сопровождение

Psychological support of foreign students in Russian universities: Following the results of the meeting of the interregional round table discussion

The relevance of the study determines the necessity to promote the search for tools that increase the eff ectiveness of psychological support and adaptation of foreign students in Russian universities. It became the main idea of the interregional round table discussion “Psychological Support of Foreign Students in Russian Universities” (Penza State University, April 25, 2024). Purpose: an analytical review of the reports of the participants of the interregional round table discussion “Psychological Support of Foreign Students in Russian Universities”.

Психологическое сопровождение иностранных студентов в российских вузах: по итогам заседания межрегионального круглого стола

25 апреля 2024 года в Пензенском государственном университете прошла работа межрегионального круглого стола «Психологическое сопровождение иностранных студентов в российских вузах», в работе которого приняли участие представители Тамбовского государственного университета им. Г.Р. Державина (г. Тамбов), Мордовского государственного университета им. Н.П. Огарёва (г. Саранск), ФГАОУ ВО НИУ «Высшая школа экономики» (г. Санкт-Петербург), Уральского федерального университета имени первого Президента России Б.Н. Ельцина (г. Екатеринбург) и других ВУЗов.

The expectations of teachers and school administrators about the process and result of school psychologists

The paper presents an analysis of the results of psychological surveys of teachers and school administrators, allowing them to reveal the content of expectations about the activities of educational psychologists.