Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


повышение квалификации

The model of organizing the project activity of educational managers in their professional development

Relevance of the research: the need for methodological support of the state policy with regard to the implementation of project management in education necessitates the development of a fundamentally new model of project training for managers. The study objective is to provide methodological support for the creation of organizational and pedagogical conditions for developing managerial and project competencies of educational leaders, as well as for the development of their leadership skills and their personal development.

Модель организации проектной деятельности руководителей в сфере образования в процессе повышения их квалификации

Актуальность исследования: необходимость методического сопровождения государственной политики по внедрению проектного управления в сферу образования обуславливает потребность в разработке принципиально новой модели проектной подготовки руководителей. Цель: методическое обеспечение создания организационно-педагогических условий для формирования управленческих и проектных компетенций руководителей сферы образования, а также для развития их лидерских способностей и личностного развития.

Professional development of teachers on the basis of a digital educational platform: Challenges to the expert community

The relevance of the research lies in the fact that teachers often fail to cope with the tasks of digital communication and their own learning via digital platform, and therefore, digital means become a kind of a communication barrier for them, instead of being a unifying bond.

Повышение квалификации педагогов на базе цифровой образовательной платформы: вызовы экспертному сообществу

Актуальность исследования заключается в том, что педагоги часто не справляются с задачами цифровой коммуникации и собственного обучения с использованием ресурсов цифровой платформы в связи с чем цифровые средства становятся для них своеобразным барьером коммуникации, а не объединяющим началом.