Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


модель

The Problem of Developing the Model of Prophylaxis and Prevention Measures Towards Vandal Behavior of Teenage Boys and Young Men

Discribed the problem of proliferation of vandal behavior among teenage boys and young men and the lack of modern practice or effective mechanisms for prevention of these forms of deviant behavior. The researcher points out that one of the reasons of determinational readiness to commit a vandal acts is destruction and deformation of the respondents' value area. The results of empirical research carried out in the teenage boys and young men sample groups with normative and deviant behavior (N = 457) used diagnostic tools: questionnaire value by S.

Model of pedagogical support of increasing the level of self-organisation in students

Изложен теоретический анализ феномена самоорганизации, дано определение и представлена структурно-функциональная модель педагогического сопровождения повышения уровня самоорганизации студентов. Она разработана в связи с актуальностью наличия развитых навыков самоорганизации у студентов, поскольку им необходимо справляться с большим количеством самостоятельной работы, и выпускников вуза, так как от них требуется эффективное решение профессиональных задач. Целью исследования является обоснование содержания блоков модели.

Моделирование развития речемыслительной деятельности младших школьников с естественным билингвизмом

In theoretical substantiation of the problem under study it is emphasized that trans-disciplinarity and poly-paradigmality, as fundamental principles in modern psychology, create a cognitive situation in the study of verbal and cognitive activity of bilingual children and allow forming a model for its development that corresponds to modern ideals of post-non-classical rationality.