Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


активность

Подход к субъектности горожан: понятие, проверка методик и результаты апробации

Актуальность исследования связана с изучением нового феномена – субъектность горожан, включением нового понятия в тезаурус социальной психологии города. Субъектность горожан понимается как способность личности, принимая ответственность за происходящее в городе, направлять свою активность на преобразование городской среды с целью улучшения условий городской жизни. Цель: исследования – сформулировать понятие, выполнить его операционализацию, проверить методический инструментарий.

The Concept of “Educational Environment” and Models of Educational Media in the Modern National Educational Psychology

The article presents the results of a theoretical analysis of the problem of understanding the educational environment in modern psychology. Different approaches to the definition of the concept and construction of models of educational environments. The author’s definition of the educational environment and interactions with her pupils.

Social Activity of Person and Risk

This article discusses the risk-potential of social activity personality’s. Revealed characteristics of individual instances with position risk-generating and characteristics of social activity. Develops the author’s approach to investigate subjective assessment of risk.