Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Glotova I. V. The Diagnostics of Connected Speech of Children with Speech Abnormalities. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2010, vol. 3, iss. 2, pp. 57-61. DOI: 10.18500/2304-9790-2010-3-2-57-61

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 66)
Language: 
Russian
Article type: 
Article

The Diagnostics of Connected Speech of Children with Speech Abnormalities

Autors: 
Glotova I. V., Saratov State University
Abstract: 

The article presents the theoretical and methodical aspects of connected speech oliagnostics of children with speech abnormalities and presents the analysis of the authors techniques existing in modern literature. 

Reference: 

1. 

Основы теории и практики логопедии [Текст] / Под ред. Р.Е. Левиной. - М.: Просвещение, 1968. - 322 с.

2. 

Глухов, В.П. Формирование связной речи детей дошкольного возраста с общим речевым недоразвитием [Текст] / В.П. Глухов - М.:, 2002. -132 с.

3. 

Фотекова, Т.А.Ахутина, Т.В. Диагностика речевых нарушений школьников с использованием нейропсихологических методов: Пособие для логопедов и психологов [Текст] / Т.А Фотекова, Т.В Ахутина - М.: АРКТИ, 2002. - 127 с.  EDN: QRVENB

4. 

Воробьева, В.К. Методика развития связной речи у детей системным недоразвитием речи: учеб. Пособие [Текст] / В.К. Воробьева. - М.: АСТ: Астрель, 2006. - 158 с.

5. 

Доблаев, Л.П. Вопросы психологии понимания учебного текста [Текст] / Л.П Доблаев - Саратов: Изд-во Сарат. ун-та, 1965. - 91 с.

Received: 
17.11.2009
Accepted: 
13.03.2010
Published: 
14.04.2010
Short text (in English):
(downloads: 18)