Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

??? Realization of Educational Process Intensification in Primary School on a Basis of Gender Approach. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2012, vol. 1, iss. 4, pp. 112-114. DOI: 10.18500/2304-9790-2012-1-4-112-114

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 60)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
373.1

Realization of Educational Process Intensification in Primary School on a Basis of Gender Approach

Abstract: 

The article pays special attention to the realization of educational process intensification in primary school on a gender approach basis by means of classes organization taking into consideration psychophysiological peculiarities of students. The results of the research allow to consider: gender approach is giving an opportunity to carry out educational activity on an international standards level.

Reference: 

См.: Артюхова Т. Ю. Психологические предпосылки построения образовательного пространства с учетом гендерного подхода // Психология обучения. 2007. No 12. С. 7–19 См.: Вольф Н. В. Половые различия функциональной организации процессов полушарной обработки речевой информации : учеб. пособие. Ростов н/Д, 2000. 240 с. См.: Куинджи Н. Н. О раздельном школьном обучении детей разного пола // Администратор образования. 2010. No 6. С. 93?96 См.: Ливер Б. Л. Обучение всего класса. М., 1995. 176 с. Тельтевская Н. В., Константинова О. А. Гендерный подход к обучению школьников. Саратов, 2009. 120 с. См.: Руководство по функциональной межполушарной асимметрии / под ред. В. Ф. Фокина. М., 2009. С. 619. См.: Мелентьева Т. И. Обучение иностранным языкам в свете функциональной асимметрии полушарий мозга. М., 2010. С. 43–44.

Published: 
27.12.2012