Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


становление

Особенности становления стадий субъектности магистрантов педагогического вуза

В статье описан результат исследования, проведенного в рамках эксперимента, направленного на изучение становления стадий субъектности магистрантов педагогического вуза. Субъектность рассматривается, в рамках экопсихологического подхода, как психическое новообразование, возникающее и развивающееся во взаимодействиях индивида с окружающей средой и/или представляющей ее субъектами. В вузе такой средой становится образовательная среда.

Space and Time of Intersubjective Interactions as Resources (Research Question Outline)

The paper presents a theoretical analysis of historical trends in the evolution of space and time in work organization as a collective activity of people as its subjects. Because of changes in conditions of interactions between these subjects, new resources are generated. The paper examines possible approaches to the study of space and the effects of interactions between subjects. It identifies seven stages in the evolution of interactions between subjects of collective activities during the twentieth century.