Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Tsybina E. A. The Strategies of Pedagogical Accompaniment of Students’ Communicative Development. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2009, vol. 2, iss. 1, pp. 62-68. DOI: 10.18500/2304-9790-2009-2-1-62-68

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 69)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
802:372.8

The Strategies of Pedagogical Accompaniment of Students’ Communicative Development

Autors: 
Tsybina E. A., Ulyanovsk State University
Abstract: 

In this abstract the author considers 5 strategies of pedagogical accompaniment of students’ communicative development while learning the English language: moderating (first-year students), agreement (second-year students), facilitation (thirdyear students), cooperation (fourth-year students) and coaching (fifth-year students). The key role of a lecturer is to advance his students communicatively for them to be able to be in great demand in today’s society. In our opinion, students’ successful communicative development is closely connected with the lecturer’s involvement in this process. The older and the more communicatively developed the students are, the weaker the lecturer’s role is.

Reference: 
  1. Александрова Е.А. Педагогическое сопровождение старшеклассников в процессе разработки и реализации индивидуальных образовательных траекторий: автореф. дис. ... д-ра пед. наук. Тюмень, 2006.  
  2. Александрова Е.А. Указ. соч.  
  3. Якунин В.А. Педагогическая психология: Учеб. пособие. 2-е изд. СПб., 2000. С. 123.  
  4. Юсфин С.М. Договор как стратегия педагогической поддержки ребенка // Классный руководитель. 2000. № 3. С. 117-123.  
  5. Юсфин С.М. Указ. соч.  
  6. Зимняя И.А. Педагогическая психология. М., 2003. С. 312.  
  7. Калинина Н.В. Развитие социальной компетентности школьников в образовательной среде: психолого-педагогическое сопровождение. Ульяновск, 2004. С. 13.  
  8. Зимняя И.А. Педагогическая психология. С. 315.  
  9. mailto: center@coachinstitute.ru  
  10. Зырянова Н.М. Коучинг в обучении подростков // Вестн. практической психологии образования. 2004. № 1. С. 46-49.  
  11. http://www.job-today.ru/issue2/s14_00_5.htm  
  12. mailto: center@coachinstitute.ru  
  13. http://www.lifecoach.ru  
  14. http://coach-s.narod.ru/business26.html  
  15. http://www.bubnov.ru/news/142html
Published: 
10.02.2009
Short text (in English):
(downloads: 48)