Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


тьюторская компетенция

Axiological characteristics of the teacher with a tutor’s viewpoint

The relevance of the research is due to the trends developing in the Russian education that are connected with updating the approaches and principles of the pedagogical activity based on tutorship ideas. The formation of a new pedagogical profession of a tutor in mass educational practice has objectifi ed the problems associated with a unifi ed understanding of the key categories of tutoring by the pedagogical community. These categories determine the essence and peculiarities of professional tutoring.

Ценностно-смысловые характеристики тьюторской позиции педагога

Актуальность исследования обусловлена развивающимися в системе российского образования тенденциями обновления подходов и принципов педагогической деятельности на основе тьюторских идей. Становление новой педагогической профессии «тьютор» в массовой образовательной практике объективировало проблемы, связанные с единообразным пониманием педагогическим сообществом ключевых категорий тьюторства, определяющих сущность и особенности профессиональной тьюторской деятельности.