Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


специалисты системы оказания психолого-педагогической помощи

Digital transformation of professional interaction in the system of psychological and pedagogical support of the parties involved in the educational process

The relevance of the research is determined by the digitalization of the educational system and the increased need for effi cient interaction between specialists in the system of psychological and pedagogical support in the fi eld of general and secondary vocational education in the Russian Federation. This system should be built on modern communication methods including text messaging, fi le exchange, videoconferences, webinars, remote surveys, etc.

Развитие взаимодействия специалистов системы психолого-педагогической помощи участникам образовательных отношений в цифровой среде

Актуальность исследования определяется цифровизацией системы образования и возросшей необходимостью оперативного взаимодействия специалистов системы оказания психолого-педагогической помощи в сфере общего образования и среднего профессионального образования Российской Федерации с учетом используемых современных способов коммуникации: обмен текстовыми сообщениями, файлами, проведение видеоконференций, вебинаров, удаленных опросов и др.