Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


профессиональная позиция

Ценностно-смысловые характеристики тьюторской позиции педагога

Актуальность исследования обусловлена развивающимися в системе российского образования тенденциями обновления подходов и принципов педагогической деятельности на основе тьюторских идей. Становление новой педагогической профессии «тьютор» в массовой образовательной практике объективировало проблемы, связанные с единообразным пониманием педагогическим сообществом ключевых категорий тьюторства, определяющих сущность и особенности профессиональной тьюторской деятельности.

Quality Assessment of Additional Education Teachers’ Professional Activity: Formulation of the Problem

Introduction of the new professional standard “Teacher of additional education for children and adults” means that the reforms in the system of vocational training, advanced training and in the existing models of teaching staff certification are inevitable. There is no single plan for transition to the new standard for all organizations of additional education, and there cannot one. Additional education for children has always been distinguished by its distance from standards and standard models, which acted as a guarantee of its informality.