Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


продуктивность преподавателя

Статистические модели продуктивности профессионально-образовательной деятельности

Актуальность обоснована тем, тем, что Цель: изучение показателей продуктивности с последующим определением моделей продуктивности образовательной деятельности преподавателя вуза. Доказана гипотеза о том, что специфика профессионально-образовательной деятельности и научный статус преподавателя определяют содержательные различия в моделях ее продуктивного взаимодействия со студентами в процессе развития у них готовности к последующей профессиональной деятельности при единых требованиях образовательных стандартов.

Acmeological Foundations for Forming Professional Competence of a Teacher

We present the results of a scientific and practical study that is aimed at determining the methodological and strategic foundations for formation of productive competence of a professional school teacher. The hypothesis of the study is that knowledge and implementation of acmeological theory in the professional activity of a teacher contributes to formation of his/her highly productive professional competence as well as achievement of highly productive results among students.