Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


педагогический модуль

Methodological guidelines for transforming the teacher-training module of the non-pedagogical educational programs at Saratov State University

The state educational policy includes such a key issue as training students of non-pedagogical majors in teaching. This fact determines the relevance of the study. On the one hand, such policy is due to the necessity to solve the problem of teacher shortage, and, on the other hand, it is determined by the current need of classical universities to change the goals, content, and structure of teacher-training modules.

Методологические ориентиры трансформации Педагогического модуля для непедагогических направлений подготовки Саратовского государственного университета

Актуальность обусловлена обращением государственной образовательной политики к подготовке к педагогической деятельности студентов непедагогических специальностей. Это объясняется необходимостью, с одной стороны, решить проблемы дефицита учительских кадров, с другой, реальной потребностью классических университетов в трансформации целей, содержания и структуры педагогического модуля в современных условиях.