Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


непрерывное педагогическое образование

Университетский педагогический класс для школьников в системе непрерывного педагогического образования

Аннотация. Актуальность исследования. Развитие психолого-педагогических классов как формы предпрофильной педагогической подготовки набирает обороты. Однако до сих пор не отрефлексирована концепция этих классов, не выявлены принципы их функционирования, не проанализирована роль университетов в этом процессе. Цель:определить концептуальные основы (принципы) университетского виртуального педкласса.

Results and prospects of the large scientifi c and methodological forum “The Teacher in the Educational Paradigm: Personal Potential and Social Challenges”

The relevance of the research is determined by the formulation of the problem connected with understanding the teacher’s role in the modern educational paradigm. Purpose: to perform the analytical review of the problem fi eld of the scientifi c and methodological forum “The Teacher in the Educational Paradigm: Personal Potential and Social Challenges”, which was held on April 16–17, 2025 in Saratov State University.