Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


тьюторское сопровождение

Ценностно-смысловые характеристики тьюторской позиции педагога

Актуальность исследования обусловлена развивающимися в системе российского образования тенденциями обновления подходов и принципов педагогической деятельности на основе тьюторских идей. Становление новой педагогической профессии «тьютор» в массовой образовательной практике объективировало проблемы, связанные с единообразным пониманием педагогическим сообществом ключевых категорий тьюторства, определяющих сущность и особенности профессиональной тьюторской деятельности.

The Concept of “Support” as a Pedagogical Category

The purpose of the study presented in the article is to clarify the pedagogical aspect of the concept of “support” within the context of modern requirements for the educational process implementation. It has been shown that pedagogical support is one of the areas of work of a teacher with children in educational organizations. When support is provided, the relationships between the participants in the educational process should be subject-subject in nature.