Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


ценность высшего образования

Marathon “Twelve Collegia”: Developing agency and university values

The relevance of the study stems from the tension between society’s demand for specialists in secondary vocational education and the narrowing higher educational prospects for gifted middle school students (grades 5–8). Its objective is to describe a model engaging younger adolescents in the university context through an educational project for school teams, aimed at developing agency-based positions aligned with classical university values.

Марафон «Двенадцать коллегий»: развивая агентность и университетские ценности

Актуальность обусловлена противоречием между потребностью общества в специалистах СПО и сужением образовательных перспектив университетского образования для потенциально одаренных школьников (5–8 классы). Цель: описать модель вовлечения младших подростков в университетский контекст через образовательный проект для школьных команд по развитию агентной позиции в рамках ценностей классического университета.