Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


виртуальная реальность в обучении

Transformation of pedagogical support in the digital age

The relevance of the research is due to the objective need to study the process of digital transformation and, as a result, to study pedagogical support as a phenomenon that has undergone signifi cant evolution in recent years due to the widespread integration of digital technology into educational contexts. Purpose: to generalize and analyze the research in the study fi eld, to present the experience, and to identify changes and trends in providing pedagogical support which is based on the use of digital technology in modern educati on.

Трансформация педагогического сопровождения в эпоху цифровизации

Актуальность исследования посвящена углубленному исследованию цифровой трансформации в сфере педагогического сопровождения – явления, которое в последние годы претерпело значительную эволюцию благодаря повсеместной интеграции цифровых технологий в образовательные контексты. Цель: изучить метаморфозы систем педагогической поддержки и выявить с помощью тщательного эмпирического анализа ключевые изменения в педагогических стратегиях, вызванные цифровизацией.