Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


педагогическая технология

What is the Psychopedagogics?

The psychopedagogical sight at the pedagogical validity will allow teachers to see possibilities of development not only through searches of new pedagogical systems. But also through «psihologoical-pedagogical» attention in daily realities of a lesson and educational action.

The Role of the Cultural Texts in the Educational Sphere of an Artistic Higher Educational Establishment

The characteristic of cultural texts is being described in the article. The cultural text appears as a system of narration, which is characterized by completion and integrity and also by inner connection and consistency. The role of the cultural texts in the formation of humanitarian education is being considered. Special attention is devoted to pedagogical (educational) technologies in humanitarian education.

Pedagogical impact of educational robotics on younger schoolchildren

The relevance of the study on teaching robotics in primary school is due to the digitalization trends of modern society and the need to prepare children for a new technological era. The objective of the study is to identify what organizational, administrative and pedagogical conditions are necessary to make teaching robotics eff ective in primary school.

Педагогические эффекты реализации технологии образовательной робототехники в начальной школе

Актуальность исследования применения технологии образовательной робототехники (ОР) в начальной школе обусловлена тенденциями цифровизации современного общества и необходимостью подготовки детей к новой технологической эпохе. Цель: выявить организационно-административные и педагогические условия, при которых эффективно применение технологии образовательной робототехники в работе с младшими школьниками.

Педагогические эффекты технологии образовательной робототехники в начальной школе

Актуальность исследования применения технологии образовательной робототехники (ОР) в начальной школе обусловлена изменениями ФГОС начального общего образования, в котором содержатся задачи освоения учащимися основ конструкторской и проектно-исследовательской деятельности. Цель исследования, представленного в данной статье – выявить организационно-административные и педагогические условия, при которых эффективно применение технологии образовательной робототехники в работе с младшими школьниками.