Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


высшее образование

Гибридный формат обучения: от информационно-коммуникационных технологий к ценностным ориентациям

Актуальность: Недостаточная разработанность теоретико-методологических представлений о гибридном формате обучения как комбинированной педагогической технологии, сочетающей онлайн- и офлайн обучение, снижает его потенциал и затрудняет его использование в системе высшего образования. Цель: уточнение природы гибридного формата обучения как самостоятельной категории и методологии его познания для более эффективного использования на современном этапе и на этой основе определение перспектив его развития.

The Comparative Analysis of Motives of a Choice of a Speciality, the Future Trade and Place of Work as Russian and German Students

Comparative analysis of Russian and German students’ motives of speciality, future profession and place of work choice is given. Cross-cultural differences in Russians and Germans’ motivation are shown. The differences in system of higher education are analyzed.

Actual Problems of Development of Higher Education in Russia at Present Situation

The article is considered actual problems of development of higher education in Russia in connection with transition to multi-level education (bachelor, master). The author presents comparative analysis of different approaches to higher school organization in Russia and Anglo-Saxon countries. Some new approaches to organization the curriculum at higher education institutions due to present situation are given.