Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Yurchuk G. V., Adolf V. A. Quantitative Estimation of the Formation of Professionally Oriented Language Competence of the Medical Students. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2013, vol. 2, iss. 1, pp. 80-86. DOI: 10.18500/2304-9790-2013-2-1-80-86

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 76)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
378 (37.01)

Quantitative Estimation of the Formation of Professionally Oriented Language Competence of the Medical Students

Autors: 
Yurchuk Galina V., Krasnoyarsk State Medical University. Prof. V.F. Yasenetsky
Adolf Vladimir A., Krasnoyarsk State Pedagogical University. V. A. Astaf'eva
Abstract: 

The article reviews the problem of professionally - oriented language competence formation in students due to development of professional competence while learning a foreign language. Considering this fact, we have organized information-cognitive activity in studying a foreign language aimed at the formation of professionally - oriented language competence. For the solution of the given problem we choose ways to promote the development of professionally - oriented language competence such as: verbally-dialectic teaching method, a set of professional texts and situational problem tasks. Organization of informatively-cognitive activity for introduction of the created pedagogical provision allowed to improve the level of professionally – oriented language competence, which is confirmed by the obtained analysis results.

Reference: 

1. Леонтьев А. А. Язык, речь, речевая деятельность. М., 2007. 216 с.

2. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты // Интернет-журнал «Эйдос», 2002, 23 апреля. URL: http://eidos.ru/journal/2002/0423.htm (дата обращения: 22.03.2013).

3. Адольф В. А., Журавлева О. П. Развитие личностного потенциала студента в процессе профессиональной подготовки // Сибирский педагогический журн. 2012. № 2. С. 21–26.

4. Адольф В. А., Лукьяненко М. В., Чурляева Н. П. Количественная оценка компетентности выпускников интегрированной системы обучения и возможности ее повышения // Педагогическое образование и наука, 2011. № 11. С. 22–30.

5. Бим И. Л. Творчество учителя и методическая наука // Иностранные языки в школе. 1998. № 4. С. 9–11.

6. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования // Высшее образование. 2003. № 5. С. 36–45.

7. Зорина В. Л., Нургалеев В. С. Оптимизация образовательного процесса в средней школе посредством способа диалектического обучения. Красноярск, 2005. 168 с.

8. Адольф В. А., Степанова И. Ю. Профессиональная подготовка учителя в условиях становления постиндустриального общества. Красноярск, 2009. 520 с.

9. Юрчук Г. В. Развитие языковой компетентности при изучении английского языка студентами медицинского вуза // Вестн. КГПУ. 2011. № 3(17). С. 218–221.

Published: 
12.03.2013
Short text (in English):
(downloads: 49)