Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


интегральная индивидуальность

Individual psychological indicators of a person’s addiction to social networks: An integrative approach

The relevance of the study is due to the following fact. Comparative analysis of individual psychological characteristics of students with and without addiction to social networks, that is conducted by means of the integrative approach, allows us, firstly, to identify the connection of multi-level characteristics in the structure of the individuality and, secondly, to single out latent, resource capabilities of the individual for psycho-prophylaxis and psycho-correction of this addiction.

Индивидуально-психологические показатели зависимости личности от социальных сетей: интегративный подход

Актуальность. Изучение в сравнительном аспекте индивидуально-психологических особенностей личности с зависимостью и без зависимости от использования социальных сетей в студенческом возрасте с применением интегративного подхода позволяет обнаружить связь разноуровневых характеристик в структуре индивидуальности и выявить латентные, ресурсные возможности личности для осуществления психопрофилактики и психокоррекции данного типа аддикции.

Integral Individuality of Students with Different Combinations of Rationality and Risk Appetite in Decision-Making

The article presents the results of an empirical study which has the purpose of studying the relationship of indicators of multi-level properties in the structure of integral individuality of students with different combinations of rationality of decision-making and risk appetite.