Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


субъектность личности

Особенности субъектности студентов в построении системы значимых отношений

Актуальность исследования обусловлена тем, что не смотря на большое внимание к проблеме субъектности личности в отечественной науке, субъектность в гармонизации внутреннего мира личности не являлась предметом специальных исследований. Цель исследования – теоретико-эмпирическое изучение проблемы особенностей субъектности студентов в построении системы значимых отношений. Для диагностики данного конструкта в исследовании были использованы методики: методика на определение уровня субъектности И.С. Серегиной; методика «Уровень субъективного контроля» (УСК) Дж.

Temporal Perspective in Students with Different Levels of Adaptational Readiness

The article presents theoretical analysis data regarding the problem of temporal perspective in correlation to adaptational readiness of a student’s personality. Time perspective reflects future goals, personality values, as well as the level of personality’s subjectness. Susceptibility of personal time perspective parameters to the impact of social situation in life of a concrete subject dramatically increases during the periods of social and economic crises, as well as during the most significant life contexts of a personality.