Educational Acmeology. Developmental Psychology
ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


моделирование образовательного пространства

Modeling the learning environment of a cadet boarding school as a potential for self-realization of pupils

The research is relevant because there are not enough studies investigating the potential of cadet institutions’ learning environment regarding its impact on pupils’ self-realization. The purpose of the research is to study a set of conditions of the learning environment of a cadet boarding school that shape pupils’ self-realization.

МОДЕЛИРОВАНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА КАДЕТСКОЙ ШКОЛЫ-ИНТЕРНАТА КАК ПОТЕНЦИАЛА ДЛЯ САМОРЕАЛИЗАЦИИ ВОСПИТАННИКОВ

Актуальность работы обусловлена недостаточной изученностью потенциала образовательного пространства кадетских учреждений в ракурсе влияния на самореализацию воспитанников. Цель: изучить возможности образовательного пространства кадетской школы-интерната в аспекте определение комплекса условий для самореализации обучающихся.