For citation:
TCHERBINA O. V., HALINA V. E. To the Problem of Interaction of Educational Psychologists Educational Institutions to Support Orphans and Children Left without Parental Care. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2011, vol. 4, iss. 1, pp. 53-58. DOI: 10.18500/2304-9790-2011-4-1-53-58
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 123)
Language:
Russian
Article type:
Article
UDC:
370
To the Problem of Interaction of Educational Psychologists Educational Institutions to Support Orphans and Children Left without Parental Care
Autors:
Abstract:
In article the model of interaction of teachers-psychologists of educational establishments on support of children-orphans and children who have stayed without care of parents is submitted.
Reference:
- Министерство образования и науки Российской Федерации. Федеральное агентство по образованию. URL: http://www2.ed.gov.ru/ntp/fp/chil/docs (дата обращения: 02.09.2010).
- Федеральная целевая программа «Дети России» на 2007–2010 годы. URL: http://ed.informika.ru/ntp/fp/chil/ (дата обращения: 02.09.2010).
- Лисина М.И. Проблемы онтогенеза общения. М., 1986; Прихожан А.М. Психология сиротства. СПб., 2005; Ослон В.Н. Жизнеустройство детей-сирот: профессиональная замещающая семья. М., 2006.
- Министерство образования и науки Российской Федерации. Федеральное агентство по образованию. URL: http://www2.ed.gov.ru/ntp/fp/chil/docs (дата обращения: 02.09.2010); Федеральная целевая программа «Дети России» на 2007–2010 годы. URL: http://ed.informika.ru/ntp/fp/chil/ (дата обращения: 02.09.2010).
Published:
01.02.2011