Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

SHMACHILINA-TSYBENKO S. V. Research Reflection as a Criterion to Form the Future Education Social Workers’ Research Culture . Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2011, vol. 4, iss. 1, pp. 65-69. DOI: 10.18500/2304-9790-2011-4-1-65-69

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 76)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
378.12

Research Reflection as a Criterion to Form the Future Education Social Workers’ Research Culture

Abstract: 

The article explores research reflection as a criterion to form the theoretical component of education social workers’ research culture and reveals the subject-matter of research reflection from the perspective of Philosophy and Psychology.

Reference: 
  1. Крылова Н.Б. Развитие культурологического подхода в современной педагогике // Личность в социокультурном измерении: история и современность. М.: «Индрик», 2007. С. 132.
  2. Давыдов В.В. О двух основных путях развития мышления школьников // Материалы 4-го Всесоюз. съезда Об-ва психологов СССР. Тбилиси, 1971. С. 686–687.
  3. Философский словарь. М., 1983.
  4. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. СПб., 2001.
  5. Давыдов В.В. Указ. соч.
  6. Зимняя И.Я. Социоэкология личности — наука о социальной работе // Соц. работа. 1992. № 5. С. 76.
  7. Лефевр В.А. От психофизики к моделированию души // Вопр. философии. 1990. № 7. С. 25–31.
  8. Ладенко И.С. Феномен рефлексивного стиля мышления и генетическая логика // Рефлексия. Образование и интеллектуальные инновации: материалы Второй Всерос. конф. «Рефлексивные процессы и творчество». Новосибирск, 1995.
  9. Шмачилина С.В. Исследовательская культура социального педагога: теоретико-методологический аспект. Новосибирск, 2005.
Published: 
01.02.2011