For citation:
Shamionov R. M., Nikitenko P. D. Parity of Identity and Representations About the World in the Course of Professional Socialisation of Cadets of Military High School. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2008, vol. 1, iss. 3, pp. 48-?.
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 20)
Language:
Russian
Article type:
Article
UDC:
316.6
Parity of Identity and Representations About the World in the Course of Professional Socialisation of Cadets of Military High School
Autors:
Shamionov Rail M., Saratov State University
Nikitenko Paul D., Institute of Social Education (branch) of the Russian State Social University in Saratov
Abstract:
In article results of empirical research of structure and character of formation of identity in the course of professional socialisation of the person of cadets are analyzed. Categories of identity and the characteristic of representations about the world correspond, the interrelations testifying to difficult process of formation of the person of the military expert – the future officer are established.
Key words:
Reference:
- Леонтьев А.Н. Образ мира // Избранные психол. произведения. М., 1983. С. 251–261.
- Клецина И.С. Отношения как многоуровневый конструкт: социально-психологический анализ // Интегративный подход в психологии. СПб., 2003. С. 48–70.
- Московичи С. Социальное представление: исторический взгляд // Психол. журн. 1995. Т. 16, № 1. С. 3–18.
- Емельянова Т.П. Социальное представление – понятие и концепция: итоги последнего десятилетия // Психол. журн. 2001. Т. 22, № 6. С. 39–47.
- Росс Л., Нисбетт Р. Человек и ситуация. М., 2000.
- Соболева Н.С. Социально-психологические характеристики идентичности учащейся молодежи: Автореф. дис. … канд. психол. наук. Самара, 2006. 22 с. 7. Шамионов Р.М. Личность и ее становление в процессе социализации. Саратов, 2000.
Published:
30.11.2008
Short text (in English):
(downloads: 25)