For citation:
MALYARCHUK N. N. Development of Culture of Health of Teachers as a Base Condition of Preservation of Health of Pupils . Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2011, vol. 4, iss. 1, pp. 59-65. DOI: 10.18500/2304-9790-2011-4-1-59-65
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 104)
Language:
Russian
Article type:
Article
UDC:
614.2:37.0
Development of Culture of Health of Teachers as a Base Condition of Preservation of Health of Pupils
Autors:
MALYARCHUK N. N., Tyumen State University
Abstract:
In article conceptual ideas are opened, the model, ways, methods and conditions of becoming and development of culture of health of teachers are offered.
Key words:
Reference:
- Безруких М.М. Школьные факторы риска и здоровье детей // Магистр. 1999. № 3. С. 30–38.
- Бодров В.А. Проблема преодоления стресса: в 2 ч. Ч. 2: Процессы и ресурсы преодоления стресса // Психол. журн. 2006. Т. 27. № 2. С. 113–123.
- Солнцева Н. Мотивационная основа педагогической деятельности // Высшее образование в России. 1999. № 4. C. 91–99.
- Батракова С.Н. Проблема самосознания учителя как «человека культуры» // Мир психологии. 2002. № 4. С. 148–158.
- Психология здоровья: учебник для вузов / под ред. Г.С. Никифорова. СПб., 2006.
- Закирова А.Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики. Тюмень, 2001.
- Шакуров Р.Х. Психология смыслов: теория преодоления // Вопр. психол. 2002. № 5. С. 18–33.
Published:
01.02.2011