Educational Acmeology. Developmental Psychology

Izvestiya of Saratov University.

ISSN 2304-9790 (Print)
ISSN 2541-9013 (Online)


For citation:

Korepanova M. V. Current Trends in the Training of Pre-School Education. Izvestiya of Saratov University. Educational Acmeology. Developmental Psychology, 2012, vol. 1, iss. 2, pp. 37-40. DOI: 10.18500/2304-9790-2012-1-2-37-40

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 84)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
316.6

Current Trends in the Training of Pre-School Education

Autors: 
Korepanova Marina V., Volgograd State Social and Pedagogical University
Abstract: 

Article explores the problems of training for pre-school education innovative development of economy, the increasing demands of society towards quality education based on an analysis of the problems hindering innovation in pre-school education are priority areas for improving the existing system of teacher training. Identifies conditions that ensure the quality of training the student to professional activities. Stresses the significance of the fluidity of education based on the desire to learn and improve their skills.

Reference: 
  1. См.: Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года. Утверждена распоряжением Правительства Российской Федерации от 17 ноября 2008 г. № 1662-р [Электронный ресурс]. URL: http://www.ifap.ru/ofdocs/rus006.pdf (дата обращения : 16.05.2011).
  2. См.: Концепция Федеральной целевой программы развития образования на 2011–2015 годы. Утверждена распоряжением Правительства Российской Федерации от 7 февраля 2011 г. № 163-р. [Электронный ресурс]. URL: http://www.fcpro.ru/ (дата обращения : 16.05.2011).
  3. См.: Райнов Т. И. О типе разностороннего ученого // Вестн. Междунар. ин-та Александра Богданова. 2003. № 1 (13).
Published: 
20.06.2012